Lageman Communicatie

– Strategie en Communicatie –

Jaap Lageman:

Hands-on project-/programmamanager en communicatie-adviseur

Projecten o.a.

In onderstaande voorbeelden heb ik verschillende rollen (gehad). Strategisch kijken naar de toekomst heeft bij Görtz & Crown geleid tot het ontwikkelen van een compleet nieuwe service voor het bestaande marktsegment. Bij de gemeente Den Haag ben ik voor verschillende projecten als projectleider ingeschakeld. Maar soms ben ik als websitebeheerder en redacteur meer in een uitvoerende rol.

Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed (RCE)

Product-marketingplan RCE instrumenten Duurzaamheid

Vriendenloterij Open Monumentendag 2022 staat in het teken van Duurzaamheid. Om daarop als RCE in te haken heb ik de OMD Duurzaamheidsprijs bedacht en in dat kader het magazine Monument & Duurzaamheid bedacht en geproduceerd. 

Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed (RCE)

Product-marketingplan RCE instrumenten Duurzaamheid

Verduurzamen van monumenten staat hoog op de agenda bij RCE.
RCE Programma Erfgoed & Duurzaamheid ontwikkelde meerdere instrumenten die zowel eigenaren als professionals moeten ondersteunen. Via welke kanalen de verschillende doelgroepen te bereiken stond centraal in deze opdracht.

Nohaca

Google Ads campagne voor duurzame zeilpakken van Nohaca

Oprichter en eigenaar Jelle Bruns van Nohaca is zelf een fervent zeiler. Hij vond dat het qua zeilpakken wel wat duurzamer kon en ontwierp offshore zeilkleding van 100% gerecyclede stoffen, (e)PFTC- en PVC-vrij.

Om bekendheid te creëeren en websitebezoek te genereren is een Google Ads campagne opgezet.

Görtz & Crown

Ontwikkeling nieuwe dienst: Exclusive Senior Home Care

Görtz & Crown is hét opleidings- en bemiddelingsbureau voor professionele nannies die full-time worden geplaatst. Onder de vlag G&C Family Care Consultancy is een plan gemaakt om voor hetzelfde top segment van particuliere huishoudens een nieuwe dienst te introduceren: ‘nannies voor grannies’.

Goedbouw

Nieuwe website en Google Ads online marketing campagnes

Goedbouw is een allround aannemersbedrijf in Amsterdam. Het levert al meer dan 15 jaar ambachtelijk vakmanschap. 

Om in Amsterdam een ander marktsegment aan te boren is een nieuwe website ontwikkeld en zijn diverse Google Ads campagnes opnieuw vormgegeven en uitgevoerd.

Görtz & Crown

Website-ontwikkeling, – beheer en online nieuwsbrieven

Voor Görtz & Crown is de hele bestaande website aangepast en voor de nieuwe poot is een nieuwe website gebouwd. Voor zowel interne communicatie (met nannies) als voor marketing campagnes wordt veel gebruik gemaakt van online nieuwsbrief-tools. 

Café Concalor - Fort Maarsseveen

Strategisch advies

Goede vriend Jeroen Verbraeken heeft een droom om een ‘spot’ te creëren waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, tijd hebben voor elkaar en in mediterraanse sferen kunnen genieten van een lekker hapje en drankje. Ik help hem zijn gedachten te ordenen en zijn plan scherp te krijgen.

Via Fenna

Websitebeheer

Met Via Fenna levert Fenneke PA en VA diensten. Dat kan op meerdere terreinen, maar Fenneke heeft veel ervaring op het terrein van PZ/HR. Ik help haar om haar site ‘viafenna.nl’ op orde te krijgen. 

Görtz & Crown

Strategisch advies en uitvoering

Görtz & Crown is hét opleidings- en bemiddelingsbureau voor professionele nannies die full-time worden geplaatst. Ze leiden nannies op binnen de zelf ontwikkelde Görtz & Crown Nanny Academy. Voor de Nanny Academy is de de hele content (alle leermodules) incl. online testen helemaal ondergebracht binnen het eigen domein nannies.gortzandcrown.nl.

Gemeente Den Haag

Projectmanagement

Gemeente Den Haag doet als gemeente mee met een pilot ‘Goed Verhuurderschap’. Doel van de pilot is om er achter te komen welke instrumenten de gemeente heeft om malafide verhuurders aan te pakken. De achterliggende vraag is uiteraard of de wetgeving moet worden aangepast om gemeenten betere instrumenten in handen te geven. 

Hartemens

Websitebeheerder

Lisette de Lange is een kei in verhalen vertellen. Haar gave past ze toe zowel in blijmoedige als in zwaarmoedige situaties. Zowel bij trouwplechtigheden als bij rouwceremonies. Altijd slaat ze de spijker op z’n kop.
Met het stellen van de juiste vragen weet ze de juiste inhoudelijke input van de familie en andere betrokkenen te vergaren, waar ze een tekst van maakt die vaak als een rode draad door de ceremonie loopt. Ze vindt woorden, legt verbindingen die de plechtigheid en/of ceremonie tot iets onvergetelijks maken.

HalloLED

Conceptontwikkeling en uitwerking, ontwikkeling website en HalloLED app

HalloLED helpt huishoudens naar LED lampen over te stappen. Daarmee kan op verlichtings(energie)kosten 80-90% worden bespaard. De ontwikkelde app daagt gebruikers uit om hun huis door te gaan en te kijken hoeveel er jaarlijks kan worden bespaard. 

Helaas is het project inmiddels gestopt.